O "Mobilegeddon" (powszechna nazwa dla aktualizacji) mówiło się już od dłuższego czasu, lecz faktycznie potwierdzona została w połowie maja bieżącego roku.
W kwietniu miały miejsce pierwsze próby aktualizacji algorytmu, nie przyniosły jednak dużych różnic. Mimo to, przeprowadzane zabiegi były jasnym ostrzeżeniem dla witryn nie spełniających przesłanek mobilności stron WWW.
Co zmieni się wraz z aktualizacją algorytmu dla urządzeń mobilnych?
Według informacji potwierdzonych przez Johna Muellera, strony nie przystosowane do urządzeń mobilnych muszą liczyć się z obniżeniem rankingu w wynikach Google. Brak dostosowania do wyświetleń na telefonach i tabletach wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce.
Taka aktualizacja dotknie w szczególności strony słabsze, o niskim trust ranku (współczynnik zaufania). Z całą pewnością będzie dotkliwa dla strony, które nie posiadają wartościowych treści. Tym samym, strony o silnym sygnale rankingowym i wartościowym contencie, pomimo braku dostosowania - mają szansę utrzymania się na dotychczasowych pozycjach.
Strona przyjazna dla urządzeń mobilnych - jak to sprawdzić?
Najłatwiej przeanalizować stronę na dostępnych nam urządzeniach mobilnych (telefonach, tabletach). Możemy wybrać też druga opcję, sprawdzając tę kwestię online, przy pomocy strony https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=PL. Dzięki takiej pomocy ze strony Google mamy szansę zobaczyć, jak nasza strona wyświetla się w różnych rozdzielczościach.
Czy warto dostosować stronę internetową do mobilnych wyświetlaczy?
Nie ma wątpliwości co do odpowiedzi na to pytanie, zawsze warto zadbać o dostosowanie swojej strony do urządzeń mobilnych. Bez względu na wprowadzone aktualizacje, strona przyjazna urządzeniom mobilnym ma szansę zwiększyć konwersję i wzrost zainteresowania wśród użytkowników.
Jeśli Twoja strona nie posiada odpowiednich dostosowań, polecamy zapoznać się z naszą ofertą. Zapraszamy także do kontaktu z biurem, w celu omówienia najważniejszych zagadnień odnośnie mobilnej wersji wyświetlania stron.