- Adres URL
- Sposób adresowania, stosowany m.in. w Internecie, najczęściej wykorzystywany, jako adres www strony internetowej. Przykładowy adres URL: http://www.starterfirm.pl/
- AdWords
- Platforma reklamowa firmy Google, pozwalająca na promowanie strony internetowej m.in. w wynikach wyszukiwarki Google, obok wyników organicznych.
- Algorytm
- Sposób na rozwiązanie jakiegoś zagadnienia lub problemu, zapisany w przypadku komputerów za pomocą kodu w wybranym języku programowania.
- Ban, zbanowanie
- Usunięcie strony z indeksu wyszukiwarki.
- CSS, kaskadowe arkusze stylów
- Zapis reguł zrozumiałych dla przeglądarki internetowej, odpowiedzialnych za prezentację treści na stronie. Określa m.in. takie parametry jak rozmiar, krój, czy kolor czcionki, kolor lub obraz tła, szerokość lub wysokość poszczególnych elementów i wiele innych.
- Filtr
- Ukaranie strony za stosowanie technik pozycjonujących (niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarki), przez obniżenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools)
- Narzędzia dla webmasterów udostępniane bezpłatnie przez firmę Google, dzięki którym można podejrzeć i skonfigurować wiele istotnych z punktu widzenia SEO parametrów dotyczących pozycjonowanej strony.
- HTML
- Język wykorzystywany do tworzenia stron internetowych.
- Keyword stuffing
- Z angielskiego napychanie słowami kluczowymi, czyli niezgodna z wytycznymi wyszukiwarki Google technika polegająca na nadmiernym wykorzystywaniu powtórzeń słowa kluczowego, celem podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania na daną frazę.
- Link
- Inaczej odnośnik, hiperłącze. Element strony internetowej ułatwiający nawigację, pozwalający na przejście z jednej strony internetowej na inną za pomocą samego kliknięcia w obiekt tekstowy lub graficzny (bez potrzeby wpisywania adresu strony w przeglądarce internetowej).
- PPC
- Z angielskiego Pay Per Click, czyli forma płatności, w której opłata pobierana jest po kliknięciu w reklamę (a nie za jej wyświetlenie). Jest to jedna z metod rozliczania w systemie AdWords.
- SEO
- Z angielskiego Search Engine Optimization oznacza dosłownie optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to ogół działań prowadzących do poprawienia widoczności strony internetowej w wynikach organicznych.
- Tekst zakotwiczenia
- Po angielsku anchor text, treść odnośnika tekstowego, którego kliknięcie powoduje przejście na stronę docelową.
- Wyniki organiczne
- Naturalne wyniki prezentowane przez wyszukiwarkę, nieobejmujące wyników płatnych np. z programu AdWords w przypadku wyszukiwarki Google.