Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga odmiennego podejścia, niż zajmowanie się prostymi wizytówkami firm. To zupełnie inne podejście do konkurencji, doboru słów kluczowych, optymalizacji i procesu zdobywania linków.
Na samym etapie doboru fraz należy rozważyć nie tylko te ogólne, opisujące zawartość sklepu, ale przede wszystkim frazy z długiego ogona, które będą stanowić nazwy kategorii i podkategorii na różnych poziomach. Z kolei proces linkowania to starannie przemyślany i rozbudowany plan pracy, który obejmuje zarówno działania czysto promocyjne, jak i te nastawione na poprawę widoczności w wyszukiwarkach.
Specjalnie z myślą o osobach zajmujących się serwisami e-commerce, przygotowany został miesięczny kurs SEO na poziomie średniozaawansowanym, na który zapisy przyjmowane są na stronie http://www.lexy.com.pl/blog/mailowy-kurs-pozycjonowania-poziom-2 Kurs jest prowadzony przez Martę Gryszko (Lexy).
Na kurs składają się następujące główne działy:
-
analiza konkurencji – z kim tak naprawdę konkurujemy, jak mocną mamy konkurencję i na jak mocną walkę o pozycje musimy się nastawiać;
-
dobór słów kluczowych – jak podejść do doboru ogólnych słów, fraz z długiego ogona, jak mocno różni się wyszukiwanie fraz sezonowych i lokalnych od standardowego keyword research;
-
audyt SEO i optymalizacja – w jaki sposób wykonać audyt najważniejszych działań on-site i off-site, a także poprawnie przeprowadzić optymalizację (w tym informacje o tym, jak poradzić sobie z DC w obrębie domeny, jak dobrać odpowiednią strukturę URLi oraz jak uniknąć popularnych błędów w linkowaniu wewnętrznym);
-
strategia link buildingu – jakimi zasadami kierować się podczas opracowywania planu linkowania sklepu, jak wyłonić źródła mocnych linków i różnicować profil linków poprzez dywersyfikację stron docelowych, anchorów oraz sposobów zamieszczania odnośników. Nie zabraknie również informacji na temat zaplecza i pomysłów na nie.
W ramach kursu otrzymuje się także listę wartościowych stron, z których można pozyskiwać linki, a także najważniejsze schematy linkowania. Każde z zagadnień jest opisywane na przykładach sklepów takich jak etorebka.pl, empik.com, zalando.pl, art-madam.pl i wielu innych.
Na kurs można się zapisać w dowolnej chwili, ponieważ jest on prowadzony mailowo. Każdego uczestnika obowiązuje poufność w kwestii informacji, które mogą zostać wykorzystane na niekorzyść opisywanych w materiale konkurentów.