Oficjalny blog Starterfirm

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga odmiennego podejścia, niż zajmowanie się prostymi wizytówkami firm. To zupełnie inne podejście do konkurencji, doboru słów kluczowych, optymalizacji i procesu zdobywania linków.

Na samym etapie doboru fraz należy rozważyć nie tylko te ogólne, opisujące zawartość sklepu, ale przede wszystkim frazy z długiego ogona, które będą stanowić nazwy kategorii i podkategorii na różnych poziomach. Z kolei proces linkowania to starannie przemyślany i rozbudowany plan pracy, który obejmuje zarówno działania czysto promocyjne, jak i te nastawione na poprawę widoczności w wyszukiwarkach.

Specjalnie z myślą o osobach zajmujących się serwisami e-commerce, przygotowany został miesięczny kurs SEO na poziomie średniozaawansowanym, na który zapisy przyjmowane są na stronie http://www.lexy.com.pl/blog/mailowy-kurs-pozycjonowania-poziom-2 Kurs jest prowadzony przez Martę Gryszko (Lexy).

Na kurs składają się następujące główne działy:

  • analiza konkurencji – z kim tak naprawdę konkurujemy, jak mocną mamy konkurencję i na jak mocną walkę o pozycje musimy się nastawiać;

  • dobór słów kluczowych – jak podejść do doboru ogólnych słów, fraz z długiego ogona, jak mocno różni się wyszukiwanie fraz sezonowych i lokalnych od standardowego keyword research;

  • audyt SEO i optymalizacja – w jaki sposób wykonać audyt najważniejszych działań on-site i off-site, a także poprawnie przeprowadzić optymalizację (w tym informacje o tym, jak poradzić sobie z DC w obrębie domeny, jak dobrać odpowiednią strukturę URLi oraz jak uniknąć popularnych błędów w linkowaniu wewnętrznym);

  • strategia link buildingu – jakimi zasadami kierować się podczas opracowywania planu linkowania sklepu, jak wyłonić źródła mocnych linków i różnicować profil linków poprzez dywersyfikację stron docelowych, anchorów oraz sposobów zamieszczania odnośników. Nie zabraknie również informacji na temat zaplecza i pomysłów na nie.

W ramach kursu otrzymuje się także listę wartościowych stron, z których można pozyskiwać linki, a także najważniejsze schematy linkowania. Każde z zagadnień jest opisywane na przykładach sklepów takich jak etorebka.pl, empik.com, zalando.pl, art-madam.pl i wielu innych.

Na kurs można się zapisać w dowolnej chwili, ponieważ jest on prowadzony mailowo. Każdego uczestnika obowiązuje poufność w kwestii informacji, które mogą zostać wykorzystane na niekorzyść opisywanych w materiale konkurentów.

Komentarze  
#1 Lexy 2015-02-18 10:33
Chciałam jedynie dopisać informację o najnowszej aktualizacji kursu z 16 lutego (2 dni temu). Do materiału dodałam kolejną lekcję, w której opisane zostały 3 podejścia do wyceny pozycjonowania: opłata za efekt, ryczałt, ryczałt + premia za efekty.
Zacytuj
Dodaj komentarz


Poznaj opinie naszych klientów

Damian Szewczyk

Dotychczasowa współpraca w pełni pozwala na rekomendację Starterfirm, jako partnera, który w rzetelny sposób traktuje swoje zobowiązania wobec klienta. Terminowo zrealizowany, przejrzysty i intuicyjny projekt strony atrakcyjnie prezentuje naszą ofertę.

- Damian Szewczyk
Green Hill Investments

Agencja interaktywna Starterfirm
Telefon: (+48) 884 889 447
E-mail: biuro@starterfirm.pl
Kraków, ul. Bosaków 5A / 87A

Wszelkie prawa do treści niniejszej strony zastrzeżone
© Michał Pytko IP Studio.