Audyt SEO pomaga odpowiedzieć na pytanie, jak strona widziana jest w oczach Google. W przypadku elementów wymagających optymalizacji, podaje gotowe rozwiązania, jakie działania należy podjąć, aby poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Rozszerzony audyt SEO
Audyt rozszerzony analizuje stronę główną witryny oraz kluczowe podstrony. Analizowanych jest ponad 100 czynników, branych pod uwagę w ustaleniu pozycji strony w wynikach.
Podczas przeprowadzania audytu pod uwagę brane są m.in. :
- unikalność i wartość tytułów, opisów oraz treści
- dobór i częstotliwość występowania słów kluczowych
- konwencja oraz parametry adresów URL
- architektura informacji i hierarchia zawartości
- łącza zewnętrzne oraz teksty łączy wewnętrznych
- dyrektywy znacznika meta dla robotów indeksujących
- kody odpowiedzi serwera, problemy z dostępem do strony
- wartość PageRank i przepływ mocy ratingowej
- problem duplikowania zawartości
- wygląd witryny oraz jakość użytkowania
Uproszczony audyt SEO
Audyt uproszczony pozwala ocenić stronę główną witryny, pod względem stosowania najlepszych praktyk SEO. Poddaje analizie 15 kluczowych czynników optymalizacji, w tym:
- adres URL, znaczniki HTML w sekcji <head> oraz <body>
- udział treści w kodzie strony i jego poprawność
- wykorzystywanie technologii negatywnie wpływających na stronę
- wykorzystanie narzędzi pozytywnie wpływających na stronę