Oficjalny blog Starterfirm

Pozycjonowanie strony internetowej to zadanie, które wymaga pewnych zabiegów, a przede wszystkim odpowiedniej ilości czasu. Okres, w jakim wybrana fraza jest w stanie „wbić się” na pierwszą stronę wyszukiwarki zależy od kilku istotnych czynników, dlatego bardzo trudno jest oszacowań go konkretnie i dokładnie. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się dokładniej temu, jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej.

 

 

Jakie czynniki wpływają na czas pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony jest procesem złożonym z wielu działań mających na celu poprawę pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. Nie jest to proces jednorazowy i szybki, bowiem potrzeba kilku miesięcy by witryna była widoczna na wybrane frazy kluczowe. Ten stan rzeczy wynika z kilku aspektów.

Po pierwsze, jest to sposób oceniania zaindeksowanych stron www przez Google

Oceną strony www zajmują się roboty wyszukiwarki, które zawsze biorą pod uwagę całą historię danego serwisu. Mamy tu na myśli regularność aktualizowania treści i ich rozwijanie oraz ulepszanie, tak by stawały się coraz bardziej wartościowe dla użytkownika. Czas działa tu na korzyść strony, bowiem nieustannie prowadząc prace na stronie przyczyniamy się do jej rozwoju, co przekłada się na większe zaufanie w oczach Google. Zatem strony będące pod stałą opieką specjalistów SEO z czasem zaczną odczuwać efekty pozycjonowania.

Po drugie, istotna jest również branża, w której działa właściciel serwisu

Niektóre dziedziny wykazują się zdecydowanie większą konkurencyjnością niż inne. Te mniej popularne potrzebują znacznie mniejszą ilość czasu na wzrost pozycji w wyszukiwaniach. Popularne branże potrzebują tego czasu dużo więcej. Dobry specjalista SEO jest w stanie określić, do której grupy przynależy nasza witryna oraz to czy jej zasięg jest globalny, czy może regionalny, co również ma spore znaczenie przy pozycjonowaniu. Przeszkodą w szybszym pozycjonowaniu będzie również problematyczna historia witryny. Mowa tu o wszelkich karach nałożonych przez Google za niepożądane z punktu widzenia wyszukiwarki działania. Ważne jest zatem to, by w miarę jak najszybszym czasie pozbyć się wszelkich kar i odbudować zaufanie do strony.

W jakim czasie można spodziewać się rezultatów?

Zwiększenie ruchu oraz konwersji na stronie wymaga kilku miesięcy pracy, zaś wzrost pozycji w wyszukiwarkach około pół roku od rozpoczęcia działań promujących. Z kolei serwisy działające w branżach o dużej konkurencyjności mogą czekać na rezultaty nawet rok. Bez względu na to zaleca się zmierzenie efektywności prac związanych z SEO już po 6 miesiącach od ich wprowadzenia. Warto mieć tu jednak na uwadze, że sukces pozycjonowania to nie tylko osiągnięcie wysokiej pozycji ale utrzymanie tego stanu rzeczy przez dłuższy czas. Efekt ten można osiągnąć wyłącznie dzięki systematycznej pracy nad serwisem z wykorzystaniem dopuszczonych przez wyszukiwarkę metod. Decydując się na stosowanie sposobów niezgodnych z zasadami narażamy się na jedynie tymczasowy wzrost pozycji oraz kary od Google a w najgorszym przypadku stałą utratę widoczności w wynikach wyszukiwarki. Nie jest to, więc zabieg opłacalny a straty jakie może przynieść kilkukrotnie przewyższają korzyści. Dużo lepszym sposobem jest skorzystanie z usług agencji SEO, która stosuje jedynie bezpieczne metody dodatkowo raportując prowadzone przez siebie działania i ich wpływ na serwis. Dzięki temu właściciel strony jest w stanie sprawdzić poprawność przyjętej strategii orz upewnić się czy zadania powierzone specjalistom SEO wykonywane są z należyta rzetelnością.

 

 

Czy pozycjonowanie jest jednorazowym działaniem?

Jak już wcześniej zostało wspomniane pozycjonowanie nie jest jednorazowe i wymaga wielomiesięcznej, systematycznej pracy. Działania podejmowane w celu pozycjonowania musza być przecież prowadzone regularnie, z uwagi na to, że Google dobrze ocenia jedynie regularnie aktualizowane strony. Nie należy przy tym zapomnieć, że wyszukiwarka co jakiś czas zmienia zasady ocenienia stron oraz dokonuje aktualizacji swojego algorytmu. Wymaga to kontrolowania wyszukiwarki oraz sprawnego działania, które może nas ustrzec przed utratą długo zdobywanej pozycji. Nie można zapomnieć również o konkurencji, która tak jak my chce zająć miejsce na szczycie wyszukiwani.

Krótkie podsumowanie

Dzisiejszy tekst dotyczył jednej ze składowych pozycjonowania, a mianowicie analizie treści dostarczanych do serwisu. Są to gównie treści blogowe o największym potencjalne.


W ramach tego rodzaju treści należy pamiętać o kilku istotnych sprawach

  • licząc na wypozycjonowanie strony w przeciągu 3 miesięcy musisz zapomnieć o SEO. Frazy proste z niskim potencjałem będą ok ale grubsze, bardziej konkretne już nie,
  • wpisy blogowe zaczynają dobrze pracować po upływie około 7 miesięcy. Wcześniej, po około 2-3 miesiącach można zauważyć ruch, jednak nie jest to coś, co mogłoby „poruszyć sprzedaż”,
  • frazy o średniej konkurencyjności potrzebują od 5 do 7 miesięcy na osiągnięcie pierwszych wyników,
  • frazy grube i tłuste o wysokiej konkurencyjności potrzebują od 6 do 7 miesięcy,
  • podstawą budowania widoczności bloga w wyszukiwarce jest opieranie się na minimum 2-3 tekstach miesięcznie, zaś w przypadku dużej konkurencji ilość ta może wzrosnąć do 6 -7 wpisów plus inne zabiegi z dziedziny SEO.
  • budowanie bloga w oparciu o 2-3 teksty blogowe miesięcznie to podstawa budowania widoczności w wyszukiwarce. W przypadku dużej konkurencyjności trzeba zainwestować w treści (6-7 wpisów blogowych miesięcznie plus inne zabiegi SEO)

Na wyniki pozycjonowania czeka się już kilka/naście miesięcy a nie tygodni. Niestety.

Aby przyciągnąć wartościowy ruch na stronę, należy dać się zauważyć, tzn. aktywnie promować witrynę. Jednym z najskuteczniejszych na to sposobów, jest pozycjonowanie. Zainteresowanych osiąganiem najwyższych pozycji w Google odsyłamy na dedykowaną podstronę ofertową - Pozycjonowanie stron internetowych.

Zapraszam do zadawania pytań i dyskusji.

 

Poznaj opinie naszych klientów

Katarzyna Główczyk

Od kilku lat współpracuję z Starterfirm przy administracji witryną internetową. Strona funkcjonuje bez zakłóceń, zawsze z dużym wyprzedzeniem otrzymuję przypomnienia o kończącym się okresie abonamentu na hosting oraz domenę.

- Katarzyna Główczyk
Właściciel firmy doradczej

Agencja interaktywna Starterfirm
Telefon: (+48) 884 889 447
E-mail: biuro@starterfirm.pl
Kraków, ul. Bosaków 5A / 87A

Wszelkie prawa do treści niniejszej strony zastrzeżone
© Michał Pytko IP Studio.